2.10.2009

Malam Pelancaran Alumni MPP

8 Februari, jam 8 malam. Majlis Pelancaran Alumni Majlis Perwakilan Pelajar telah dilancarkan oleh Datuk Naib Canselor UMS yang diadakan di Courtyard Hotel, 1 Borneo.

Objektif utama penubuhan Alumni MPP ni adalah bertujuan bagi memastikan wujud kesinambungan dalam perjuangan MPP dalam menggerakkan jentera gerakan mahasiswa di UMS.

Alumni MPP UMS ini merukan alumni yang kedua seumpamanya yang diwujudkan di Malaysia selepas UiTM dan merupakan Alumni MPP yang pertama diwujudkan di Kepulauan Borneo.

Seramai 4 orang Majlis Tertinggi telah dipilih pada malam tersebut bagi menggubal Perlembagaan Alumni & satu majlis lain akan diadakan untuk memilih jawatankuasa tetap alumni pada masa depan. Berikut ialah 4 orang ahli Majlis Tertingi Yang dipilih:
1. En Muariffin
2. En. Hasanal Hassan Alban
3. En Mursidi Amat
4. En Chua Yong Wei

Semoga penubuhan alumni mampu memartabatkan UMS dalam memastikan mahasiswa sentiasa menjadi peneraju kepada keunggulan Ummah.

5 comments:

  1. Maaf diterima Amy...Meletop ko. Sekali lagi diingatkan kami "tidak akan hidup dek puji, tak akan mati dek keji"

    ReplyDelete
  2. tapi napa org xundi aku???
    uppsss...
    aku xbtanding rupanya...
    ehehehe...
    bgurau ja...
    jgn mrh ya dua2 yg sdg bbincang...
    redakn sedikit kehangatan...

    ReplyDelete
  3. haha pie! baiklah...
    :D aku klu kena provoke, cepat marah pula kan! tahaha. sbar2x ja la. haihh... cukup la apa aku cakap tu. smpi sudah kan. fasik pun, apa2x ja la.

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...