2.14.2009

Kusut..


Selalu aku terfikir, andainya diberikan seorang wanita untuk dijadikan teman hidup. Yang bagaimana menjadi pilihan hati?

Tapi trend semasa mengatakan kewujudan "teman wanita" atau girlfriend PENTING bagi seorang lelaki. Kalo x, lelaki tu biasa akan dituduh sebagai GAY.

Lagipun, ini kata orang...Mulut orang, bukan bawah kawalan kita. Jadi, biarpun terkesan sket di hati dengan kata-kata orang, tapi apa yang kita rasakan betul & penting tue perlu dipegang.



Tapi, bila dah kita dah mula berbaik dengan seseorang. Terasa salah plak...


Apa saja yang kita buat, pasti akan teringat akan dia. Xkira la nak makan, main bola, kuar jalan2 ngan kawan malah nak tido pon pasti terfikir di kotak pemikiran tentang dia.


Bukankah kita sepatutnya lebih mengingati Pencipta kita??? Atau sekurang-kurangnya kita perlu sentiasa mengingati insan yang telah membesar & mendidik kita dari kecil hingga stakat ni?? Bukankah ini yang perlu kita ambil perhatian?


Aku jadi kusut....


Sentiasa dilembapkan dengan lembapan dosa..Itu yang aku rasa. Biar aku pernah melakukan dosa yang lain. Tapi, ini yang menyusahkan pemikiran aku..


Adakah aku xmo lagi utk bergirlfriend??? Ataupun aku ni masih dibayangi kisah "cinta plastik" dulu?


Apa yang dapat aku katakan..Aku kusut & Kusut...

6 comments:

  1. wei...
    hang buat ak rs serba salah la...
    ak gurau la...
    huhuhu...
    lal, ak minta maaf kt hang...
    dr ujung rmbut smpi ujung kaki...
    serius ni...
    huhuhu...
    aku sayang ko lal...
    ehehe...
    ko syg ak gak kn...

    ReplyDelete
  2. Lain je bunyi tu. Keadaan ko macam dalam keadaan falling in love with someone??

    Mungkin benar kata-kata orang, sape yang masih tak bercouple dia mungkin seorang GAY. Tapi bagi aku, aku lebih suka fikirkan pelajaran. Sebagai seorang anak lelaki sulung, aku lebih utamakan pelajaran, dapatkan kerja dan sudaya upaya membalas jasa parent aku, walaupun aku sedar memang tak terbalas jasa mereka. jangan ambil kisah dengan kata-kata orang. Semakin kita melenting semakin cepat mulut tu bergerak. Jadi diam adalah cara bagi aku untuk menghentikan mulut yang bergerak ini. Biasalah tu, bila dah tidak diberi respond, lama-lama penat lah tu. Berenti jugak, cuma lambat dan cepat sahaja. Hanya diri sendiri sahaja tahu, bagaimana diri ini.

    Memang tak dinafikan setiap manusia perlukan kasih sayang, cinta mencinta dan sebagainya. Cuma kita sahaja harus pandai meletak dan menyusun untuk dijadikan keutamaan dan yang tak penting letak kat bawah.kita tahu dan sedar sekarang seorang lelaki bersamaan 3 orang wanita (lebih kuranglah). So jangan risau, suatu hari nanti kita just pilih. As long as kita sedar dan tahu kita mempunyai saham dan kelebihan yang tersendiri.

    Apa yang penting bagi seorang lelaki adalah tanggungjawab. Utamakan yang lebih utama.

    Aku sekadar memberi pandangan sahaja. Diterima atau ditolak bergantung kepada diri sendiri. Fikirkan dan ambil tindakan. Akhir sekali tetapkan pendirian. Sebab hidup ini mesti diteruskan. Jangan rosakkan diri atas alasan yang tidak munasabah. Teruskan makan keyang-kenyang, tidur dengan lena. Hidup mesti happy. Jangan buat Parent risau. Kalau fikirkan nak bencinta, bercintalah selagi tidak menggangu tanggungjawab yang lain. jadi Jangan kecewakan harapan diorang untuk meletakkan diri kita dihujung menara gading!

    ReplyDelete
  3. X pyh risau byk2....
    Biarkn masa yg menentukn....
    Kalau dh jodoh, Xkn lari gunung dikejar... :-)

    ReplyDelete
  4. tidak berbohong tidak bererti jujur,tidak jujur tidak bererti berbohong!!!...renung-renungkan bersama!!

    ReplyDelete
  5. salam..
    lama xberkomen ngn abg..
    pendapat saya la.. saya rasa xsalah pun kalo xberGF..
    biasa la tu org gurau2 ckp gay la.. les la.. tp.. pa yg penting kita bukan seperti pa yg dorg ckp. biar org kata apa pun. yg pntg pa keputusan yg kita lakukan untk kbaikan diri..

    memng cinta kpd ilahi yang di utamakan. tp kita xbleh juga mgetepikan cinta sesama insan kan.. semua org xdapt elak tu..cinta yang dtg tu xdipaksa dan kita xcari pun dtg sendirikan.. tp pa yg pntg couple couple juga.. tp tu la.. ada batasnya kan. =)

    ok la.. tu jak nak share2.. hoho..
    bah.. take care.. jgn kusut2 tntg ni.. nnti stress~!! haha..
    k..

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...