10.23.2008

Hari Pengundian..

Hari ini hari pengundian..Maaf kerana lambat untuk updte cerita terkini berkenaan pilihanraya di UMS. Hari terlalu sibuk dan sangat meletihkan. Namun, syukur kerana semuanya berjalan dengan lancar. Alhamdulillah kempen dapat berjalan dengan baik. Saya akan memberikan gambaran dan pandangan saya berkenaan kempen yang telah berjalan nanti. Sekarang nie, sementara menunggu proses pengiraan undi, saya ingin memberikan gambaran sepanjang hari pembuangan undi.



Hari pembuangan undi hari ini agak perlahan berbanding dengan hari pengundian pada tahun sebelum ini. Mungkin kerana hujan bermula jam 2 petang. Namun, alhamdulillah saya difahamkan sehingga jam 4 petang, jumlah yang keluar mengundi kira-kira 5000 orang. Calon-calon banyak mencari undi2 pada saat akhir dengan "tunjuk muka" di dewan ni.ahahaha..


Saya sedikit kecewa dengan beberapa ideologi yang kononnya "kita xpayah untuk turun mengundi kerana kita sudah tahun akhir". Ini menunjukkan kebanyakan mahasiswa di sini bukanlah turun mengundi kerana betul2 ingin menjalankan tanggungjawab sebagai warganegara. Tetapi hanya kerana pelajar DIWAJIBKAN untuk mengundi kerana balasan kepada orang yang xturun mengundi akan dibuang dari kolej kediaman.Mungkin inilah pemikiran masyarakat Malaysia pada masa akan datang. Tidak mahu untuk datang memilih pemimpin yang akan membawa suara mereka.

Selain tue, saya juga bosan dan SANGAT kecewa dengan beberapa "sahabat baik" saya yang telah backstep saya. Biarlah.. Apa yang berlaku sekalipun, biarlah Allah saja yang membalasnya.Prinsip yang wajar kita pegang ialah, bila kita berjanji, pastikan kita kotakan janji kita. Kalau kita marah pun, tiada gunanya. Kerana kita sepatutnya lebih pandai berfikir sekiranya betul2 kita dah berada di bidang kepimpinan nie.

1 comment:

  1. BOSAN tetap BOSAN...
    Tak dapat aku nak ubah...
    Terima kasih yea...
    Mungkin cton ada buat salah...
    Doakan kejayaan kehidupan cton yea...

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...