7.15.2009

Si darah hijau..


Sering kali aku terfikir....

Perjuangan atas nama agama sudah PASti akan meletakkan kita di tempat yang benar... Kerana agama membentuk diri kita untuk lebih mengenali asal usul kita. Namun, apabila perjuangan atas nama agama sentiasa disalahgunakan... Ini seolah-olah satu penghinaan ke atas agama yang semestinya menjadi satu DOSA BESAR dan PASti akan mendapat balasan yang hebat di akhirat..

Maka berhati-hatilah dalam melaungkan prinsip perjuangan dalam hidup anda... PAStikan anda tidak terpesong dari landasan yang sepatutnya..

2 comments:

  1. hmmm..biarpun perjuangan yg dimulakan bertunjangkan ajaran Islam mungkin ad yg tersasar...tp masih dapat diluruskan ke jalan yg benar, kerana pada dasarnya asas yg dibina itu betul...of course better dari perjuangan yg dimulakan atas dasar memperjuangkan bangsa, tp ending up dgn memakan darah daging saudara Islam sendiri...yela,dah asas tu sendiri salah kan...macamana nak betolkan.

    bila pandang ke langit yg nampak indah merah keorenanc tatkala senja..jgn lupe untuk pandang ke bumi yg penuh kehijauan....kerana, ke situ la kita akan kembali..biar tinggi mane pun kite mendaki..

    ReplyDelete
  2. assalamu'alaykum..hilal..jannah here. mcm mana life di india? harap iman yg tinggi sentisa di dada. terasa nak share somethng ttg perjuangan ini...a very simple quote i guest " kita harus tahu dan yakin dgn apa kita juangkan"...perjuangan yang hebat itu sendiri adalah melawan hawa nafsu (mujahadah) yang menghalang kita atau memberi dalil2 alasan utk kita berubah. mengapa kita kita tak berjuang utk kebaikan diri? oh buat aku jgak!

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...