7.27.2009

Kita Serumpun..

Sedang kami berjalan-jalan di pekan Dodhpur, tetiba aku terasa mcam ada orang yang sama kimianya dengan aku... Sekali pandang kulit macam sama, cara cakap macam orang makan tom yam macam aku gak.. Try la tegur.. Rupanya budak Thailand dari Pattani. Depa nie leh cakap macam kita gak.. Senang nak faham... Kecek molek udah la.. Tue yang penting..Wahaha...

Apa yang best, info yang xpernah kami tau kami dapat tau dari depa nie..Kira antara yang senior nie nama dia Wong.. Dia ada banyak nama.. Tapi leh panggil dia Wong la...Sorang budak Pattani, Thailand yang sangat peramah dan suka membantu orang.. Sesapa bebudak Thai yang baru mai Aligarh nie, pasti dia akan jadi pengantara..Urdu dia sangat bagus.. Berbanding aku yang pandai sket2 lepas banyak tengok ceta hindi..

Nie la bila dah serumpun, senang.. nak kecek senang.. Nak makan pon senang.. Sama citarasa dan senang untuk bermesra..Kesimpulannya, kita perlu sentiasa berbaik dengan semua orang.. hatta mamat US yang dok ngan kami kat sini pon pelik camna kami leh cakap sama bahasa walhal negara len...Inilah keunikan Malaysia yang sangat mendapat perhatian dengki dari negara macam Singapura & US.

Wong panggil kami p umah dia minggu lepas makan nasik kerabu.. Wah sedapnya.. Siap ada budu lagi.. Tue yang best tu...Nie gamba aku dapat share untuk anda....Yezza..




1 comment:

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...