3.19.2010

Perlukah hina kerjaya orang?






















Ni isu yang aku baru kesan sejak pijak Penang nih. Dan dari sini baru aku sedar kenapa ramai ja bebudak yang graduate skang nih susah btul nak dapat keja. Salah satu faktor yang jadi penyebab ialah hasil pemikiran ibubapa yang jadi PUNCA untuk graduan ni pilih keja.

Apa yang lebih "menarik", bila mana graduan yang terbuka pemikirannya hanya grab ja keja yang ada dari memegang jawatan sebagai GRADUAN MENGANGGUR. Kan?? Duit boleh, pengalaman pon boleh dapat.. Kan? Dari dok umah ja menunggu keja yang MANTAP suatu hari nanti (yang kita tak tau bila) lagi la teruk.. Kan?

So, kalo anda ada mak abah anda atau makcik2 or pakcik anda semua yang suka pandang serong pada kerjaya orang lain, maka ia harus ditegur untuk mengelakkan wabak menghina orang ni terus merebak. Cukuplah dengan merebaknya wabak hasutan politik yang ada skang. Kata nak pejuang agama, tapi orientasi seks pon xbetul, ni nak berdakwah. Kan?

3 comments:

  1. Sebelum aku masuk UMS aku pernah kerja attendan letak kereta. Aku bagi notis parking di Labuan. Agak sedih bila kena hina. Tapi aku go on sampai 6bulan aku keja. Puas bila aku ignore orang cakap tapi aku dapat rezeki halal...

    ReplyDelete
  2. walaupon aku xpenah keje tempat lain.. tp still, ape org lain buat kena la respect kan. everybody have a role to play in this world. yg penting keje tu halal~ kan kan kan?? :)

    ReplyDelete
  3. Kan?? Btul cakap hgpa smua...ekekeke... Hilal yang Halal.. Kena la tahan dengan apa jua kata2 orang kan?? Mulut orang bukan kita boleh ctrl ponk...

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...