3.17.2010

Aku, AF dan kawan2..













Kali nie just nak gitau bagaimana AF ni dapat menjalinkan ukhwah yang ramai di kalangan umat Islam dan rakyat Malaysia. Salah satu benda menarik berkaitan AF nih, bila masa aku dapat jumpa ramai member yang supporting dan mudah untuk bersembang. Besanya, member2 yang aku knal dari aku tengok AF ka, atau dari mana2 aktiviti yang dijalankan berkaitan AF nih, besanya lama kesan berkawan dia berbanding program len yang aku join.

Tak tau kenapa. Apa yang unik dan menarik dalam berkawan di kalangan peminat AF nih, walaupun baru knal, tapi perasaa untuk saling membantu ataupun support tue tetap ada. Biar dalam keadaan bersaing, perjuangan tetap perlu diteruskan. Member tetap kena support. Itu prinsip yang selalu ada.

Aku sangat suka dengan situasi ni.. Berbanding dari berkawan dengan orang yang bajet alim ulama, tapi selalu saja nak mencari kesalahan kita dan sering saja bertindak untuk menjatuhkan reputasi dan harga diri aku, lebih baik aku berkawan dengan orang yang sudi support apa yang kita buat. Kepentingan terbesar di sini ialah KERJASAMA tanpa memikirkan status, berapa banyak pahala/dosa yang kita dah buat, ataupun tanpa memikirkan latar belakang. Selain kerjasama, ada rasa HORMAT dan MEMAHAMI.

Itulah kebahagian di kala AF menjelma saban tahun.

No comments:

Post a Comment

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...