6.23.2009

Manja...

Sedikit tips untuk sesapa yang dapat tawaran untuk menjadi peserta kursus, mahupun tawaran latihan di mana-mana tempat samada di dalam Malaysia atau di luar negara....

JANGAN MENGHARAPKAN SESUATU YANG HEBAT!!!

Maksud aku di sini, jangan meletakkan satu harapan yang besar tentang tempat yang akan kita p.. Biarlah kita letakkan satu mind setting kita akan p satu tempat yang sangat teruk.. Walaupun dalam surat dia kata akan letakkan kita dok kat hotel, pastikan kita prepare for the worst sbb berdasarkan pengalaman aku, ada satu kursus yang aku pi nie, dia kata akan bagi penginapan kat hotel.. last2 HOSTEL yang dia bagi...

Apa yang aku dapat simpulkan wat masa skang nie, kebanyakan generasi yang ada skang nie (umur 25 tahun ke bawah) tersangat manja & tersangat senang hidup...Xpernah nak reti susah..Ada bau busuk sket dah bising.. panas sket dah bising... Tempat kotor sket dah bising.. Semua benda nak bising.. Kalo boleh nak semua ada depan mata.. Xnak belajar susah sket pon.. Knapa orang dlu2 boleh ja hidup dengan cemerlang akademik walaupun kena berjalan kaki p skola??? Skang nie, nak p kuliah 700 meter jalan pon xmo.. nak kena nek bas.. Bas lambat, komplen....

Inilah sindrom manja generasi yang aku jmpa skang...

1 comment:

  1. memang stujue...dimanjakan dan memanjakan adalah satu fenomena yg biasa berlaku di Malaysia terutama d kalangan mahasiswa...itu pendapatku...huhu

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...