5.15.2009

Kisah Rindu


Hari nie paling best dalam hidop...Bila aku kerinduan aku terhadap skola lama terubat ari nie bila aku dapat jugak melawat skola aku.. Skola aku nie kat Kulim, dalam 40minit dari umah aku (kena ikut highway la)....Hehe...

Antara cikgu yang aku jmpa, Cikgu Nafsiah, Cikgu Shara, Cikgu Zul, Cikgu Rusmalina, Cikgu Yahya Farid, Cikgu Anuar, Cikgu Jafni, Cikgu Noriza, Cikgu Rusmahalina, Cikgu Hashimah, Cikgu Azlinda, Cikgu Salmah, Cikgu Fadhil, Ustazah Sakinah, Cikgu Katijah dan beberapa c
ikgu yang xdapat nak sebut kat sini...Memang puas ati la... Ramai yang dapat jmpa...ehe...

Dari perjumpaan ni aku dapat rasakan semangat cikgu2 yang ada kat sini yang sentiasa ada perasaan untuk membangunkan generasi muda dengan ilmu yang ada di dalam diri masing2...Aku langsung xrasa & nampak macam rasa jemu dalam hati cikgu2 kat sini untuk sentiasa bekerja walaupun tetiap hari letih ja ngajar + supervise untuk kelas tambahan lagi... Program2 lagi..Memang kalo kena kat aku tugas cmnie insyaallah meletup lama dah..ahaha...

Ok la.. Nie dia gambar2 yang sempat aku rakamkan sepanjang perjalanan hari nie...


Nie Cikgu Shara... Dia ajar aku Geografi dari Form 1 sampai Form 3.. Antara cikgu yang bagi aku tunjuk ajar sampai dapat A untuk Geografi dalam PMR..wahaha.. Hebat kan?? Nie dia tengah xsihat, kena Cikugunya.....Cian dia...


Nie plak Cikgu Nafsiah... Dia nie supervisor untuk Badan Wakil Pelajar...Hebat dia nie.. Skang dah naik pangkat jadi Penolong Pengetua...Ehehe...Memang Hebat!!!!



Nie plak Cikgu Jafni Ghazali...Dia cikgu Fizik aku masa Form 4 sampai Form 5... Nie la cikgu paling psiko dalam sejarah hidup aku...Tapi sebenarnya dia sangat best.. Yang penting kena tau cmna nak banggakan dia.. Sebabnya xdak benda lain yang membahagiakan seorang guru melainkan dia dapat tgk kejayaan anak murid dia..Ehehe.. Cikgu Jafni la jugak yang banyak bagi aku idea & harapan untuk aku semangat dalam wat projek Tunas Saintis. Biarpun aku dapat no 2 ja time tue... Skang ni kejayaan terhebat ialah Cikgu Jafni dah berjaya memberikan semangat utk junior aku berjaya dalam Tunas Saintis sampai dapat wakil Malaysia untuk pertandingan Intel International Science & Education Fair kat U.S.. Namun, H1N1 telah menyebabkan pemergiannya ke sana terkandas.. Cian cikgu...ehehe..




Nie plak gmbar Rohany(yang duduk) ngan Safiah... Depa 2 nie la yang bawak aku mai melawat MRSM nie... ehehe...


Nie plak gamba ngan Cikgu Anuar(yang berdiri kat blakang pakai baju biru)...Cikgu Anuar nie la satu2nya cikgu yang ada tagline sndiri... "Move on track"... Nie la tagline yang student2 dia akan ingat sampai bebila...Insyaallah... Tagline dia nie la jugak yang dah banyak bagi aku inspirasi untuk fikir dari pelbagai perspektif tetapi mementingkan landasan asal perjuangan kita..hoho.. Hebat falsafah yang Cikgu Anuar ni dah sampaikan.. Just time skola dlu aku bebudak agi.. So mmg susah la nak faham sangat..hahahaha...



Walau apa pun, jasa cikgu yang pernah mengajar aku selama aku hidup nie memang aku akan kenang sampai bila2... Sebabnya, aku dapat capai tahap pemikiran macam skang nie pon sebab cikgu2 nie la... Justeru itu, sket pesanan wat member2.. Sentiasalah berdoa untuk cikgu2 anda.. Kerana itu sahaja "senjata" untuk kita pastikan kehidupan mereka terus bahagia dengan mendapat anak murid macm kita....

Salam sayang dari anak muridmu yang sentiasa merindui....

8 comments:

  1. Salam WUFI

    Kami guru Malaysia
    Berikrar dan berjanji
    Berkhidmat dan mendidik
    Putera-puteri negara kita

    ReplyDelete
  2. hehe...Selamat hari guru 2009...

    ReplyDelete
  3. Wah...best dapat melawat sekolah lama kan...hehe..

    hai buat kunjungan sebelum ke luar negara ke??? hehe

    ReplyDelete
  4. musti la kunjungan sblm kuar...takut xsempat jmpa...

    ReplyDelete
  5. wah-wah baguih-baguih p melawat cikguu

    regards

    ReplyDelete
  6. memang best dapat g jumpa cikgu2 kan...selamat hari cikgu...heheh

    ReplyDelete
  7. weh!!!hang xbek...p jumpa cikgu xajak aku!!haha
    cik jah n piah pon ada...syok gilaaa!!!
    jelesss!!!!!
    tp,skola byk dah brubh kn??
    xmcm dlu...xbest!haha...(jeles dgn kemajuan sbenanya nih!hehe)

    ReplyDelete
  8. Haha...tue la...sapa suruh xbalik Kulim..Haha...hahaha

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...