5.23.2009

Filem Syurga Cinta..



Tadi alhamdulillah dapat jumpa member lama yang btul2 dah lama aku tak jumpa. Fendi... Merasa aku kluaq ngan dia untuk jenjalan.. Tapi dah xdak idea sangat nak kuar aku pon ajak dia p tengok filem Syurga Cinta... Nak tengok gak cmna rupa Heliza berlakon..Wahaha...

Komen aku pasa ceta Syurga Cinta nie... Memang best.. Antara perkara yang aku paling ingat skrip dari filem ni ialah:
  • Beribadatlah kamu seperti kamu akan mati keesokan hari, namun bekerjalah kam seperti kamu akan hidup 1000 tahun lagi. Jadi, seimbangkanlah perkara dunia & akhirat.
  • Jodoh itu terbahagi kepada 3.. 1st, jodoh dari syaitan. Ini bila perempuan yg dijumpai itu telah menjadikan kita berhubung sampai terlanjur dan menyebabkan kita terpaksa kawin.. 2nd, jodoh dari jin. Contohnya perempuan yang kita suka tue kita gunakan kaedah bomoh untuk mendapatkannya. Dan akhirnya kita kawen ngan pompuan tue dengan bantuan bomoh tadi. Yang 3rd plak, jodoh dari Allah. Wanita yang kita tengok terus jatuh hati. Dan terus kita lamar dia dan lamaran kita diterima dan akhirnya kawen.
So, nie 2 part yang aku paling ingat untuk tatapan kita semua... Aku cadangkan kita tengok ceta nie.. Best, ada banyak unsur dakwah dan akhir skali tunjuk kat kita bagaimana cara untuk taubat.. Buakn Tau Buat ok...hahaha...

Special thanks untuk Fendi sebab sudi amek & bawak aku sampai memberi kesempatan untuk aku tengok ceta nie.Wahaha...

Speacial tahniah jugak wat Heliza kerana berjaya melakonkan watak ngan baik. Biarpun ada satu dua part yang nampak keras sket. Tapi lakonan tue berjaya dengan watak yang cuba disampaikan.Yezza....


7 comments:

  1. aku dah g panggung,tp tawau lum kuar lg...kecewa aku..huhu

    ReplyDelete
  2. aku dah g panggung,tp tawau lum kuar lg...kecewa aku..huhu

    ReplyDelete
  3. hehe....ahaha...best2...kena tgk skali lagi..

    ReplyDelete
  4. ok...nanti di panggung Tawau ni ada tanyangan, ari tu jugak aku nak g tengok...sanggup ponteng keja...hehehehe

    ReplyDelete
  5. haha. Yakin ja nak ponteng keja...Kena ingat.. apa saja tindakan hang tue bagi kesan kat markah LI tue..wahaha

    ReplyDelete
  6. amboi abg pjoe...semangat nak tengok filem sampai nak ponteng keja...nanti anak kesayangan Pn Puteri ni kena tolak markah baru tau...hehe

    ReplyDelete
  7. hahaha...kita report kat Pn Puteri...wahahaha

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...