5.26.2009

Bunga....




Nie 2 jenis bunga yang aku jumpa...
Satu bunga nie nama dia bunga Kemboja.. Jumpa kat skola adik aku.. Skola St George, P.Pinang.
Bunga Kemboja..



Lagi satu, bunga orkid yang dah berbunga yang ada kat umah nenek aku..Sempoi punya cantik bunga nie....

Bunga Orkid..


Namun, bila cakap pasal bunga nie, perkara len yang aku teringat ialah lagu "bunga" yang abah slalu ceta.. Xramai orang kat tempat karaoke leh tarikk lagu bunga nie bagus2....Beberapa orang "terpilih" ja yang leh tarik...Haha...Layan..

*Sengaja aku lambatkan entry nak kasi Chance korang smua layan gamba konsert aku pueh2...haha.. Insyaallah, doakan kat India nanti ada internet yang boleh aku akses.. Maka bolehlah aku kongsikan pengalaman aku kat sana nanti...Doakan yang terbaik wok untuk aku k.. Insyallah..

3 comments:

  1. bunga...banyak pengertian tu...
    pelik plak sejak bila lal suka bunga nih...dah la bunga orkid..bunga kemboja...

    ehem2...org kat dalam tv tu pun "bunga" gak kan...ahaks

    tersentap dapat mesej:
    anda semua dah tido? patik rindu akan kalian semua. Dah dekat2 nak p India nie patik rindukan kalian...(meletop + terkejut)....

    ingatkan dah tak da feeling...tau pun rindu ek....apa2pun su usik lal buat kali terakhir sblm ke India...Tapi nnt su buat lagi..hehe

    ReplyDelete
  2. lal, jangan lupa bg info ang kat sana k...pe2 pun jaga diri bebaik tempat orang....n all the best d sana k...

    ReplyDelete
  3. Sedara, pasti ke yg merah-merah tu bunga Kemboja? Bukan ke bunga Kemboja tu warnanya putih kalau tidak pink atau kekuningan, daun-daunyya besar dan byk tanam atas kubur?

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...