4.14.2009

Kayanya Bumi Sabah

Ahad lalu aku berkesempatan untuk bersama dengan "family" aku yang terdiri daripada Afizul, Syuhada, Azri, Hafiz, Bella, Andy, Masturah & Sulfaisha. Kami sama2 balik umah mak angkat Syuhada kat Mesilau.. Ala salah satu tempat untuk daki gunung Kinabalu.

Tempat tu aku pernah p dah sebelum ni (masa nek gunung bulan lepas). Tapi xpulak berpeluang untuk berada di kawasan kampung yang penduduknya majoriti berbangsa Dusun.

Tempat yang memberikan aku inspirasi untuk menulis kali ni ialah tempat penternakan lembu oleh Desa punya syarikat. Wah.. apa yang bestnya kat sini, kandang lembu dia style macam kat New Zealand...Dari sini aku boleh rasakan betapa kayanya bumi Sabah ni dengan kepelbagaian biologi & cuaca..

Seolah-olah bila kita berjaya melawat seluruh Sabah nie.. Sama ja macam dah melawat seluruh dunia.. Hanya tinggal nak p negara yang ada salji ja lepas nie.. yang len smua dah rasa kat Sabah nie..Wahahaha...

Layankan gambar2..













4 comments:

  1. family kiter memang best n spoting kan..tempat tu memang macam d luar negara gtue..huu..n tu lah pengalaman yg best sgt2...ok khamis nie kita wat satu lg majlis pepisahan utuk family kita d teluk likas k...bbq last untuk sem ni k..hehe..

    setiap manusia ada perjuangannya yg unik...hehehehhe

    ReplyDelete
  2. Aku pernah p sana. Cun ciut!!. Masa kat sana macam duk ala-ala new zealand. dengan anginya sepoi-sepoi bahasa, warna rumput yang menghijau, bau rumput yang segar dan semua kawasan dipenuhi dengan kehijauan rumput. Best!!

    ReplyDelete
  3. bila lagi kita nak p ek????
    Percutian ngan '"adik-beradik" kat mana2 pun memang best...asal ada semua...

    persahabatan itu milik kita dan tetap menjadi milik kita untuk selamanya..

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...