3.05.2009

Love is loveable...

Bila aku sembang ngan abah semalam, baru aku paham, kenapa manusia dikurniakan dengan love...Sebabnya Allah tue Maha Kaya.. Bagi kat kita sebagai manusia satu Love yang sangaaaaatt besar... Love yang ada tue boleh kita berikan kepada semua benda yang ada di sekeliling kita

Bila kita dapat ja bagi love tue pada smua orang yang kta sayang. Malah, love yang paling agung ialah kepada Allah, Tuhan yang telah menjadikan kita dengan sempurna akal fikiran.

Love is loveable...Tue kata abah kat aku semalam. Bila mana kita perlu berikan love pada orang. Love pada family, love kawan2, love girlfriend, love barang-barang kita, dan lain2 love... Semuanya merupakan satu love yang berbeza.

Love is not CInta....Cumanya kita perlukan love untuk memanusiakan diri kita. Sebabnya akal yang dibekalkan kat manusia nie bukanlah sesuatu yang hanya digunakan untuk membuat keputusan yang baik, malah ia harus digunakan untuk memakmurkan Bumi ini. Sebabnya kita adalah khalifah di Bumi Allah SWT....



* I love my Family much....

1 comment:

  1. Menyayangi insan disekeliling adalah perlu..tak kisahlah kita akan diperlakukan sebaliknya, yang penting bila diri kita ihklas memberi dan menyayangi, mudah2an dan insyaAllah dia akan sedar betapa mulianya kasih sayang diri kita terhadap dirinya..

    Tuhan tue maha Agung..apa yang DIA wujudkan dalam hati2 manusia cam perasaan "sayang" terhadap sesama insan adalah satu perasaan yang cukup indah dan membahagiakan..

    Berbahagialah dengan rasa yang DIA ciptakan..^_^

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...