3.29.2009

Earth Hour di UMS & sekitar....

2 perasaan bila detik bermula jam 8.30 malam...
1.Bangga...

Kerana ramai kawan-kawan yang aku kenal sebenarnya sedar tentang pentingnya menjaga alam sekitar & betapa seriusnya masalah alam sekitar sekarang..Tindakan 90% member sekitar aku untuk menutup lampu demi menyokong kempen earth hour nie, menunjukkan seriusnya mereka terhadap isu ni... Thanks buat kawan2.. Malah terima kasih khas buat mak abah kat umah yang jugak sudi sokong untuk kempen nie di peringkat rumah aku..wahaha....Biarpun ujan kat Penang masa Earth Hour, tapi lampu tetap ditutup...Yezza...

2.Geram.
Aku geram dengan segelintir manusia yang ada di sekitar aku nie yang macam sengaja takmo amek peduli ngan kempen ni.. Ada jugak yang tetiba jadi penakut... Takut gelap konon.... Ada jugak yang jenis penting diri... Nak dia saja yang hidup aman di bawah sinaran lampu kalimantang yang cerah...
Satu lagi golongan yang aku amat geram(mendorong pada marah) ialah bakal2 doktor ayam yang wujud di sekitar aku ni (except Hafiz). Memang la nama budak medic pon. Xkan time earth hour pon nak study. Kalo nak study sekalipun, kenapa budak yang blaja bawah lilin pon bleh berjaya jugak?? Ni nak korban 1 jam untuk tunjukkan sokongan kat bumi yang dok pijak tetiap hari ni pon langsung xmo. Mampus la anak cucu aku nanti nak kena jmpa doktor perubatan yang penting diri & xmampu nak fikir hal masyarakat dunia langsung.

Kesimpulan di sini, aku amat berbangga dengan masyarakat Malaysia terutama yang menyokong kempen ni bagi yang ada di sekitar Sabah..Sapa2 yang xbertindak..Xterlibat dalam kebanggaan aku ni...

1 comment:

  1. nasib baik hafiz tak tergolong dalam geng doktor yg pentingkan diri...

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...