3.06.2009

Considerate...


Tips yang aku nak kongsi ngan pembaca blog kali nie ialah berkenaan bila kita hidup berkawan..Bila dah berkawan nie, biasa la.. Manusia jarang berkira dengan kawan2 dia.. Tambah2 lagi kawan2 dia tue plak memang dah lama knal ataupun yang dah slalu bersama.

Tips yang aku nak kongsi ialah bila berkawan, kita kena considerate sket ngan kengkawawan kta nie... Considerate means bertolak ansur... Jangan dok kira nak sedut ja benda yang best yang ada kat kawan kita... Xpun pandai2 pikir la sket bila dah g makan atau kuar reramai, kena la pikir sket nak share apa2...At least bagi la sket duit untuk share...

Lagi satu, kalo kita dah berkawan nie, kalo ya pun x puas ati ngan kawan kita.. Biar bertolak ansur sket... Nak guna barang kawan kita tue, kena la gitau... Dah la kita xmo bercakap ngan dia... Tup2 tros ja men rembat guna barang dia xtentu pasal. Macam x malu la plak kan??? So, aku rasa tips nie cukup berguna untuk kengkawan yang rajin baca blog aku... Sebabnya, aku skang nie banyak btul dikelilingi oleh kengkawan yang kadang2 lupa nak considerate ngan member dia...

Sekian

1 comment:

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...