3.30.2009

Bahagiakan Orang

Hidup kita xselalunya indah.. Begitulah yang ditunjukkan Tuhan melalui kejadian alam. Di mana kita boleh lihat, kadang2 langit tue xselalunya cerah.. Kadang-kadang mendung.. Dan kadang-kadang hujan.

Setiap manusia mahukan kebahagiaan dalam hidup.Kebanyakan orang menganggap kejayaan dalam perkara yang dikehendaki sudah cukup untuk membahagiakan diri. Terdapat banyak kaedah yang manusia gunakan untuk memastikan hidup bahagia.

Ada yang semangat mencari rezeki bagi memastikan ada duit lebih yang pada fikirannya boleh membahagiakan dirinya. Ada yang bahagia bila dapat menelefon keluarga mahupun orang tersayang. Tak kurang jugak ada yang bahagia bila dapat menikmati makanan kegemaran.

Inilah uniknya manusia.

Apa yang cuba aku kongsikan ialah kadang-kadang kita perlu bekorban demi kebahagiaan orang sekeliling kita. Namun, pengorbanan ni perlu kena pada tempatnya.. Takut silap hari bulan, kita pulak yang terkorban.

Macam mana? Mudah, cuma kita perlu bantu kawan kita yang dalam kesusahan sebaik mungkin selagi tidak memudaratkan diri kita.Itu pegangan yang baik untuk diamalkan.

1 comment:

  1. beb..klau ade pape or u tetiba kesusahan ke,cari i eyh..manetau i bley menyenangkan n membahagiakan.hihi.

    if i ade pape problem ke,u jgn berat tulang plak nk tlg2 i :)

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...