12.17.2008

Makanan yang membahagiakan..

Kadang-kadang, hidup ini penuh dengan kesedihan…Penuh dengan kekacauan & juga kekusutan…Namun salah satu cara yang terbaik yang aku gunakan untuk mengembalikan kebahagiaan hati ialah dengan makan. Makanan yang sedap & menarik yang aku makan ialah coklat…Apa saja jenis makanan yang berkaitan coklat.

Dari segi jenama xbrapa nak kisah. Tapi yang biasa aku amek ialah Cadbury dan Nestle…. Mana-mana yang aku mudah dapat la.. Tapi dalam banyak keadaan pemilihan jenama coklat yang aku makan nie banyak bergantung pada kemampuan $$$$ la…ehehe…

Selain coklat ni digunakan sebagai bahan “mengembalikan kebahagiaan”, aku biasa akan cari coklat bila masa aku dah mula sakit perut akibat lambat makan. Aku bebaru nie diserang gastrik..Sakit btul… So, perut nie xleh nak lapar sangat, nanti sakit. Coklat juga la yang aku guna sebagai “penyembuh” sakit perut nie..ehe..

Coklat biasa sedap dimakan masa dalam kawasan berhawa dingin…. Keadaan yang nyaman & bahagia ditambah dengan rasa coklat dalam mulut amat memberikan inspirasi yang baik dalam menempuh kehidupan yang mencabar… Selain tu, coklat juga boleh digunakan sebagai pengganti kepada rokok. Kalo sesetengah orang menggunakan rokok sebagai bahan “penghilang stress”, maka pada aku coklat la penghilang stress yang best.

Kalo time jalan2 atau melepak tepi pantai, lagi best kalo ada coklat jugak. Sebabnya, angin bayu laut yang meniup boleh menjadi “perasa” tambahan untuk menyedapkan coklat yang kita makan…

Buat setakat ni, blom ada adjektif yang aku gunakan untuk panggilan coklat nie selain daripada memanggilnya sebagai COKLAT…hahaha…

Pesanan terakhir saya, “Hidup Biar Sedap!”…



Klik http://realvoices.youthsays.com/2008/12/makanan-yang-membahagiakan/


Chapter 14: "Into my world…" Part 5
Tell us stories about the SNACKS you eat… where and when… why… what roles do which SNACKS play in your life… specific brands of SNACKS… styles… When your'e sad, you snack…When you're excited, you snack.... What adjectives would you use to describe the snacks you consumed?
-----------------------------------------------------
Ceritakan kepada kami mengenai SNEK yang kamu makan….bila dan dimana…kenapa… apa peranan setiap SNEK di dalam hidup kamu… Jenama SNEK tertentu… gaya…. Bila kamu sedih, kamu snack… bila kamu gembira, kamu snack… Apa adjektif yang akan kamu gunakan untuk menerangkan snek yang kamu makan?

No comments:

Post a Comment

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...