12.05.2008

10 Movie paling best 2008...

1. Quantum Of Solace… NIe muvie paling best stakat nie..Ceta dia penuh dengan aksi dan memberikan kita gambarakn berkenan gadjet yang terbaru yang ada digunapakai oleh perisik dunia..Ehe.. Tapi yang paling sedih dalam ceta nie bila keta Aston Martin hancur berkecai… Diorang wat mcm murah ja keta tue…huhu..

2. Twilight… Ceta seram romantik yang menarik…Kisah hidup sorang budak pompuan yang bercinta dengan vampire / pontianak….Ceta nie lebih kurang sama macm kisah cinta yang aku lalui…agak menarik..tapi tempo ceta nie agak slow…

3. Madagascar 2… Ceta kartun yang paling lawak aku pernah tengok wat stakat nie…memang berbaloi…ehe… Yang paling best ialah part bila penguin 3 ekor pulun nak wat kapal terbang dengan menggunakan tenaga buruh dari kumpulan monyet kat Afrika…hahaha…

4.Budak Kelantan…. Nie pulak kisah budak kelantan yang hidup kat KL….Yang paling best bila 100% watak dalam ceta nie kecek klate…suka btul aku…apa yang lebih menarik, lagu dikir paling terkenal iaitu lagu anak tupai pun dimainkan untuk menambah umph dalam ceta nie…

5.High School Musical 3: Senior Year…. Nie ceta yang aku suka gak… Kisah budak skola yang dah jadi senior skang nie…yang best lagu2 dia kali nie smua menarik belaka….feeling abes..ehe..

6.The Coffin… Ceta Thai yang aku rasa agak seram… Mampu bagi kita terjerit kat dalam wayang. Kisah satu ritual yang dibuat kat Thailand untuk buang sial dalam diri dengan cara dok dalam keranda untuk satu tempoh masa…memang mengerikan…bila ada orang yang ada sakit kanser bleh baik…memang menarik..tapi rupanya sial tue berubah kepada orang yang kita sayang…oho…memang berbaloi…

7.Soul Code…. Nie plak ceta jepun kot..aku xingat dari mana…ehehe….nie ceta antu yang aku rasakan best jugak untuk ditengok…hoho..memang menarik..xtau nak gambarkan cmna takutnya ceta nie…

8.Ironman…. Nie ceta superhero yang paling menarik tahun nie….aku tengok ceta nie 2 kali kat wayang sebab nak puaskan ati..kisah teknologi yang dia guna..dah tue plak…kisah senjata yang dia gunakan dan juga perkaitan dia dengan ketenteraan Amerika Syarikat…Nie yang menarik perhatian aku dalam ceta nie…Memang best & meletop!

9.The Love Guru… Nie plak ceta lawak yang best untuk ditengok..Memang menarik.. Aku dah tengok..Banyak akronim baru yang diajar dalam ceta nie…walaupun ceta nie bunyi macam dia nak perli orang India…tapi aku rsa xla keterlaluan sangat..ehehe…

10.Jumper…Nie ceta ala2 siri tv Heroes la…Agak menarik dengan kisah2 power yang dia boleh guna…tapi masih berada dalam 10 yang aku paling suka dalam tahun nie…


Klik http://realvoices.youthsays.com/2008/12/10-movie-paling-best-2008/

1 comment:

  1. lal...jangan lupa citer eagle eyes...best giler dowh cter ni.....

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...