9.26.2008

Nasib seorang blogger muda.

Assalamualaikum & salam sejahtera..

Dengan perkembangan teknologi masa kini, kita banyak terdedah dengan dunia internet atau lebih mudah dikatakan dengan Teknologi Maklumat. Justeru itu, trend terkini terhasil apabila diwujudkan blog untuk memudahkan orang ramai meluahkan pendapat dan berkongsi cerita dengan orang lain. Selain itu, kewujudan blogger ni juga sebenarnya telah banyak mencungkil bakat-balat baru di bidang penulisan. Blogger juga sebenarnya telah banyak membolehkan sebarang idea yang cuba diketengahkan oleh penulis atau pemilik blog ini untuk menyebarkan idea mereka.

Biaroun banyak orang yang cuba mencuri idea dari penulis, ia sebenarnya menjadi satu medan yang TERBAIK untuk brain storming di samping menjadi medan untuk mendapatkan maklumat.

Namun begitu, trend menulis blog telah mula bertambah dari hari ke hari. Di UMS kini, terdapat lebih 100 laman blog yang ditulis oleh pelajar. Xkisah siapa pelajar tersebut, MPP, JAKMAS mahupun mana-mana pelajar yang ada di sini. Tiada penghalang untuk menulis blog. Selagi berminat, mempunyai keinginan yg tinggi maka teruskan berjuang untuk blog anda..

Banyak juga tuduhan dan fitnah yang cuba dikenakan ke atas penulis blog ini. Saya banyak kali disindir oleh pihak yang berminat dengan blog saya. Banyak juga tuduhan yang xbetul terhadap penulisan saya. Satu sahaja pesana untuk peminat blog ini, harap anda dapat menyampaikan komen anda di blog ini. Nak kutuk atau luahkan perasaan, boleh sahaja. inilah arus globalisasi yang perlu kita tempuhi. Tempuh dengan realiti hidup sebenar. Kalau isu tersebut benar2 menghantuk kepala sendiri, jangan terus melatah. jawab isu dengan baik di bahagian komen yang disediakan. Semoga blog ini dijadikan medan terbaik dalam memastikan idea orang muda daat dikeluarkan. Jangan cuba untuk menghapuskan generasi yang bakal memimpin negara pada masa depan.

Hidup blogger!!!

2 comments:

  1. salam singgah menyinggah

    hahaha...btul...ada yg tkut dgn pkmbgn blogger d ums...ak ada dgr ceta tu jgk...kdg2 ak bngung jugak fkir npa msti tkut dgn pkmbgn ni... ini pndgn msing2... nk bsuara tbuka siap kna kejar nnt...so bsuara ikt blog kira ok...hahaha

    ReplyDelete
  2. Tq pie & amy....xkisah macm mana rupa atau ayat yang kita guna...apa yang penting kita tak disekat untuk melemparkan idea yang terpendam dalam fikiran & hati....ahaha

    ReplyDelete

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...