8.26.2008

Sekitar Hari Pembuangan Undi Parlimen PErmatang Pauh.

Pagi yang cerah...Hari yang penting untuk masyarakat Permatang Pauh. Saya berkesempatan untuk melihat sendiri pusat pembuangan undi di Sekolah Menengah KEbangsaan Seberang Jaya, di Taman Sembilang, Seberang Jaya,Pulau Pinang. Selepas manjalankan tanggungjawab sebagai rakyat Permatang Pauh, saya terus melihat keadaan sekeliling. Didapati Datuk Seri Anwar dan Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak berada di sini pada waktu yang sama. DSAI hadir untuk menjalankan pembuangan undi di sini. Manakalah Datuk Seri Najib memberikan semangat dan juga sokongan moral kepada pengundi yang datang mengundi. Bila anda semua tanya pada siapa saya undi??? Biarlah itu menjadi rahsia saya dalam memilih pemimpin kawasan saya.

Pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh menjadi satu pilihanraya kecil yang BESAR maknanya kepada rakyat Malaysia. Ratusan malah mungkin juga ribuan wartawan asing hadir untuk membuat liputan sepanjang berlangsungnya tempoh kempen & hari pembuangan undi. Saya sempat bersembang dengan seorang wartawan dari Australia. Xsempat nk tanya nama tadi. Tapi dari apa yang saya dapat katakan, wartawan ini begitu menghaap agar DSAI memenangi pilihanraya kali ini. Saya x hairan kerana kaedah kempen & provokasi oleh PKR dalam pilihanraya kali ini melangkaui seluruh dunia.

Apakah keputusannya??? Kita nantikan bersama.Berikut sedikit gambaran untuk tatapan anda semua...





































Dari gambaran ni kita dapat lihat macam2 karenah penyokong dari kedua-dua belah pihak....Diharapkan keamanan negara kita tetap terjaga. Juga mari kita sama-sama doakan agar apa keputusan yang terhasil malam nie mampu memastikan negara ini terus selamat, aman & makmur demi Islam untuk semua....Ok. Nak gi check in flight ke KK jam 7.30 malam ni...Bye..



No comments:

Post a Comment

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...