6.12.2008

Oh makananku..

Salam sejahtera,
Entry kali nie nak ceta kisah harga barangan terutama makanan yang semakin melambung tinggi. Sebagai mahasiswa yang masih belajar, kehidupan 100% bergantung pada Pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Negara (PTPTN) ataupun kalau dah sempit sangat, terpaksa la memohon dari Mak Bapak Finance (MBF). Jadi, kehidupan akan menjadi lebih mencabar dengan situasi ekonomi sekarang.

Kenaikan harga minyak minggu lepas sangat memberikan kesan kepada semua peniaga di negara kita. Masing-masing sibuk menaikkan harga brangan yang dijual dan ada juga yang sengaja ambil kesempatan untuk mengaut keuntungan yang lebih.

Hari nie saya terbaca satu artikel di Utusan Malaysia yang menunjukkan bagaimana seorang peniaga di Kuala Kedah yang masih mengekalkan harga RM2 untuk pengguna yang datang makan di kedainya...


Apa bezanya di Sabah??? Di kedai mamak pon dah start mahal dah nie... nasi beriyani kalo dulu RM5(dah memang mahal giloss) skang ni mau naik lagi ke RM7... Wargh... mati la........Sabar ja la... sem depan mau kena safe gila nie..

No comments:

Post a Comment

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...