6.21.2008

Kisah ribut yang mencabar.

Hari nie kami semua MPP dan ahli MT MSM memulakan tugas fasilitator untuk Pembimbing Suai Mesra (PSM) yang dh mula sampai semalam.. aku yang mewakili pihak MPP datang pada jam 1.30 petang untuk mulakan program ice breaking yang bermula jam 2ptg. MAsa ice breaking tue, aku menjadi fasilitator untuk kumpulan 4. Bersama dengan aku untuk jadi fasi ialah Tengku Nuruddin ngan Suria.

Menjelang petang, belum sempat abes sesi ice breaking aku diperlukan untuk settle berkenaan penempatan barang2 berharga PSM. Time tue angin dah menjadi sangat kuat. Dari laut aku nmpak awan komulunimbus dah mula berarak ke arah kami di ODEC. Time hujan tu aku sampai di HEP. Xdapat nk gambarkan keadaan diorang di ODEC. Bila sampai ja di ODEC(selepas ujan renyai), aku dapati keadaan dah jadi mcm kawasan bencana. Semua kami diminta untuk berpindah semula ke Kolej CD.Jalankan aktiviti Induksi MSM kami di sini.

Apa yang aku sangat kesiankan ialah rakan2 PSM ni. Diorng terpaksa berjalan untuk pulang ke kolej CD yang terletak lebih kurang 4 kilometer dr Kolej. Aku hanya mampu memberikan bantuan sebaiknya.

Moga2 dengan cabaran begini, kami akan diberikan lebih banyak kebaikan di kemudian hari. Insyaallah. Segala kejadian yang Allah jadikan tue ada hikmah di sebaliknya.

No comments:

Post a Comment

Keindahan Bahasa

Kita sentiasa terbaik! - Aman RA But man is not made for defeat. A man can be destroyed but not defeated. - Ernest ...